Premsa

La Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Llonganissa de Vic ha publicat les dades d’exportació de 2019, en què es registra un augment del 94% en la comercialització de les seves peces a la UE, amb nous països de destí, encapçalats per la Rep. Txeca (amb un 17% del total), Àustria, Irlanda, Itàlia o Luxemburg. Aquests països s’afegeixen als mercats principals que ja tenien com França (que rep el 27% del total d’exportacions europees de la IGP), Alemanya (rep el 15%), Bèlgica, Holanda, Suècia o Finlàndia. Cal destacar la davallada en les exportacions al Regne Unit, que han baixat un 79% respecte el 2019 com a conseqüència del Brexit.

Pel que fa a l’exportació a països tercers, l’augment ha estat del 98%, amb la incorporació de mercats com el Japó i mantenint altres destinacions consolidades com Andorra o Suïssa.

El comerç exterior de la IGP Llonganissa de Vic ja suposa el 40% de les seves vendes totals. Aquest any 2020 preveuen incrementar encara més aquesta quota de mercat donada la bona acollida del seu producte a nivell internacional.

Pel que fa a la producció de 2019, va ser de 152.086 kg i 483.400 peces de Llonganissa de Vic.

Aquest any, a més, el Consell Regulador de la IGP Llonganissa de Vic ha renovat la imatge corporativa per fer-la més moderna i dinàmica, amb un estil visual més modern.

A més, per reforçar el llançament de la nova imatge i per donar a conèixer el nou logo i les accions de promoció i patrocini, la IGP ha obert dues de les xarxes socials més importants actualment, com són l’Instagram i el Twitter.