Premsa
La IGP Llonganissa de Vic ha incrementat durant el 2016 la seva producció en un 26%, amb un volum total de fabricació de 212.431 kg, mentre que al 2015 les peces elaborades van sumar 167.967 kg.
Pel que fa a la comercialització del consum d'etiquetes de Llonganissa de VIc, també va registrar una dada positiva, amb un augment del 14%, passant de les 685.619 unitats comercialitzades el 2015 a les 782.338 venudes el passat any.

Del total del producte comercialitzat per les vuit empreses que formen part de la IGP, cal destacar l'augment del producte destinat a la venda al tall, amb una pujada del 58%, i 51.547 peces al 2016. La producció dels altres formats de producte ha estat de 439.023 unitats comercialitzades per a les peces de lliure servei, amb un augment del 25%, i 291.768 unitats per als llescats, que han baixat un lleu 3,6%.

Aquest augment general del consum d'etiquetes de la Llonganissa de Vic en els últims anys és fruit de la seva adaptació als nous formats reclamats pels consumidors i a la bona acceptació del producte, considerat de qualitat gràcies les analítiques i auditories periòdiques que se li fan, perquè compleixi amb tots els requisits que implica pertànyer a la IGP, i de les anàlisis sensorials del producte amb degustadors de tot el territori espanyol, per millorar així les seves condicions organolèptiques.

També han contribuït a aquestes bones dades les accions de promoció que estan duent a terme, com ha estat la seva exitosa participació en la passada edició de la Fira Alimentaria. Aquest mes de gener, del 21 al 25, participa a Lió a la fira Sirha, un dels esdeveniments per a proveïdors de restaurants, hotels i càtering més importants d'Europa, i a finals de mes col·labora en la festa de la IX edició dels Premis Gaudí de cinema.